Web, na který vedou zpětné odkazy působí důvěryhodněji pro jeho návštěvníky, ale rovněž i pro vyhledávače. Zpětné odkazy tedy pomáhají k získání vyšších pozic ve vyhledávačích.
Předpoklady pro linkbuilding
Předpokladem pro budování zpětných odkazů je po technické stránce kvalitně zpracovaná webová stránka. Mezi nejdůležitější aspekty technické optimalizace stránek patří správné názvy jednotlivých stránek. Těm se odborně říká URL a čím je kratší, tím více je pro vyhledávače lepší.
Také vám je srozumitelnější například
http://www.marketingova-kancelar.cz/tipy-zdarma
než
http://www.necozmarketingu.cz/index.php3?Action=View&ARTICLE_ID=10149&kdyseobchodnikumnainternetudari
Další věcí, která pomůže je do URL dát vaše klíčová slova. Pokud tedy je našim klíčovým slovem „tip“, měli bychom ho mít i v názvu stránky.
Dalšími důležitými aspekty technického linkbuildingu jsou: výstižné nadpisy stránek a článků, titulek stránky (title) ameta description.
Stejně tak je důležité, aby vyhledávače mohly vůbec text přečíst – text tedy musí být kopírovatelný (tzn. takový, který lze táhnutím myši označit). Text umístěný v obrázku či flashové prezentaci vyhledávače neumí přečíst a tedy ani zpracovat, natož zaindexovat.
Jak získat zpětné odkazy?
Nejprve si rozmyslete, na která klíčová slova chcete cílit. Rovněž si určete, pro které stránky chcete zpětné odkazy budovat. Není žádoucí, abyste získávali zpětné odkazy pouze pro homepage, ale i na ostatní stránky uvnitř webu.
V dalším kroku si udělejte soupis stránek, na které by se Vám líbilo zpětné odkazy umístit. Vhodné jsou takové weby, které tematicky souvisejí s Vaším webem. Na web o pneumatikách je tedy vhodnější mířit spíše z webu o autech či tuningu než z webu o pečivu.
Ze získaného seznamu si vyberte ty zdroje, které považujete za nejdůležitější a rozmyslete si, jakým způsobem budete chtít zpětný odkaz získat. Myslete přitom na skutečnost, že při získávání zpětných odkazů budete komunikovat se správci nebo vlastníky stránek a nemáte žádný nárok na získání zpětného odkazu. Abyste zpětný odkaz získali, potřebujete majitele webu motivovat (nabídnout mu pro něj tématicky a obsahově zajímavý článek či finanční odměnu).
Pro získání zpětného odkazu se následně spojte emailem či telefonicky s majitelem či správcem webu a učiňte pro něj atraktivní nabídku. O všem si veďte pečlivé záznamy, abyste se k nim mohli později vracet.
Kam umisťovat zpětné odkazy?
První volbou pro vkládání zpětných odkazů jsou katalogy. V českém prostředí je nejvýznamnějším Seznam.cz. Ostatní obecné katalogy využít můžete, ale v ČR nemá smysl registrovat Váš web do více než tří nejvýznamnějších obecných katalogů. Naopak je vhodné využívat odborných oborových katalogů (katalogy firem z Vašeho odvětví).
Další dobrou volbou jsou různé cizí weby, blogy či sociální sítě. Zajímavým faktem je, že existují i takové weby, které umožňují vkládat jakékoliv články zdarma. Proto, abyste se dostali do médií používejte tiskových zpráv. Využít můžete i placené odkazy, např. formou PPC reklamy.
Možností, kam umísťovat odkazy na weby je velké množství a konkrétní strategie závisí především na povaze Vašeho webu a tématech, o kterých se na něm píše.
Jak zpětné odkazy nebudovat?
Pro budování zpětných odkazů nevyužívejte automatických robotů. Takto získané odkazy nejsou kvalitní a nikterak neovlivní Vaše pozice ve vyhledávačích. Takto získané odkazy naopak mohou být ze strany vyhledávačů sankcionovány a Vaše webové stránky mohou být ve výsledcích vyhledávání znevýhodněny. Pokud Vám někdo nabídne tisíce zpětných odkazů během krátké doby, jedná se téměř jistě o robotický linkbuilding a doporučení zní: nevyužívat.
Jak přistoupíte k budování zpětných odkazů na vaše weboví stránky vy?
autor: Ing. Richard Kafoněk
© 2010 - 2025 AiVision, s.r.o. - tvorba webových stránek, AiVision na Seznam.cz